חֲדָשׁוֹת

Natrona APA -214 - היסטוריה

Natrona APA -214 - היסטוריה

נטרונה
(APA-214: dp. 6,873; 1. 455 ', b. 62'; dr. 28'1 ", s. 17 k, cpl. 536; a. 1 5", 12 40mm; cl. Haskell; T. VC2-S AP5)

Natrona (APA-211), הוגדרה כ- גוף 562 על פי חוזה הנציבות הימית 30 ביוני 1944 על ידי חברת Permanente Metals Corp., ריצ'מונד, קליפורניה, שהושקה ב -27 בספטמבר 1944; בחסות הגברת אנה לואיז שפיגלר, שנרכשה והוזמנה על ידי הצי ב -8 בנובמבר 1944, קפטן אריק אי. ווינקוויסט בפיקודו.

לאחר התנערות מדרום קליפורניה, הפליגה נטרונה להוואי, 3 בינואר 1945, כיחידה של טייסת תחבורה 17. בפרל הארבור היא הטילה את הנחתים, העמיסה גברים וציוד של גדוד ההנדסה ה -806, והמשיכה במעבר שלה מערבה ב -16. עד 1 בפברואר הגיעה לסאיפאן, הטילה את נוסעיה ומטענה, והפליגה לאוליתי. שם לקחה על עצמה לוחמי לילה ימיים והפליגה ללייט כדי להתכונן למבצע "אייסברג", הפלישה של הריוקיוס.

ב -21 במרץ יצאה נטרונה, עם לוחמי לילה ימיים ואנשי ציוד חי"ר 77 וציוד, שיצאה מדולאג ב- TG 51.1. בתחילת ה -26 היא הגיעה לרטו קרמה וממשיכה לאזור "ג'יג". בשעה 0.339 היא הורידה תשע סירות מדריך גל, ואז עברה ל"שדה התחבורה פוקס ", שם בשעה 0705 חוותה את הניסיון הראשון שלה עם קמיקזיות יפניות. לאחר אותה מתקפה אווירית היא עברה ל"אזור התחבורה הפנימית ג'ורג '"כדי להתחיל לשחרר את GargO שלה מדלק ותחמושת לכלי שיט קטנים. בשנת 1951 המשיך שו לאזור פרישה בלילה.

עד ה -30 נטרונה המשיכה בחידוש אור היום של כלי שיט קטנים באזור "ג'ורג '", עם פרישות ליליות. ב- 1 באפריל פלשה לאוקינאווה וב- 2 בעגינה של קרטו רטו הייתה זירת קרב של 13 שעות נגד מטוסים, שחיינים וסירות. ביום ה -6, המעגן היה נתון למתקפת הקמיקזה החמורה ביותר שלו, שבמהלכה נטרונה נטלה את הריגתה הראשונה ללא סיוע.

ב -7 השלימה את פריקת המטען מחלקה 77. למחרת היא עברה לאזור חוף האגושי באוקינאווה כדי להפיל את לוחמי הלילה הימיים ולאחר מכן חזרה לרטו קרמה כדי להעביר את המנכ"ל, הגנרל ברו וצוות הדיוויזיה ה -77 לאותו מקום.

בין התאריכים 14 באפריל ל -10 ביולי נותרה נטרונה מעוגנת ברטו קרמה, ושימשה כתחנה ומקבלת ספינה. היא שימשה גם כמשרד הדואר לצי, מטה ComDesRon 2 ו- ComRepDesPac, מרכז החלפת צי, רכז ומפיץ שמן ערפל, ומרכז קיום לצוותי ספינות פגומות ושקועות. ב- 10 ביולי התעבורה עברה למפרץ באקנר וב -15 יצאה לארה"ב, ותיקה בת 16 שבועות ו -208 מתקפות אוויריות במי אוקינאוואן.

נטרונה הגיעה לסן פרנסיסקו ב -5 באוגוסט. לחגוג את סיום המלחמה שם, היא יצאה לדרך שוב ב -20 במספר הראשון מתוך שתי מסלולי שקיעה ארוכים הנושאים כוחות הגנה לשטחים, כוחות כיבוש ליפן והחזרת ותיקים לארה"ב. ב- 13 בינואר 1946 השלימה את שייטה השני בסן פדרו. כשהיא עברה לאי מארה, היא עברה שיפוץ ביטול, וב- 29 ביולי הוציאה מהשירות ונכנסה לצי המילואים של האוקיינוס ​​השקט בסטוקטון, קליפורניה. היא נשארה בסטוקטון עד שנפגעה מרשימת חיל הים והועברה למינהל הימי ב -1 באוקטובר 1958. מאז נשארה עוגנת במפרץ הויסון כיחידה של צי המילואים הלאומי של MARAD.

נטרונה קיבלה כוכב קרב אחד על שירות מלחמת העולם השנייה.


היסטוריה של העיירה הריסון

חלק גדול מהאדמות בדרום מערב פנסילבניה היו "אדמת פחת", עקבות של קרקעות במכירה פומבית ונמכרו לחיילים בסוף 1700 בתקופה שבה אזור זה היה השממה של המערב. לכן אין זה מפתיע שעיירת הריסון החלה כקהילה חקלאית חלוצית בתחילת המאה ה -19

העיירה הריסון נוסדה בשנת 1900 והיו לה כמה שכונות. נטרונה הייתה שם תחילה, וכאשר אנשים התחילו לנוע "למעלה על הגבעה" הם הקימו שכונות חדשות כגון Ducktown, בירדוויל, קמפטון ופוגטאון, שכולן הפכו בסופו של דבר לנטרונה הייטס.

בית ברטנר, אתר היסטורי לאומי, היה אחד הבתים הראשונים שנבנו במה שעתיד להפוך בסופו של דבר לעיריית הריסון. פיליפ ברטנר ושני אחיו, ג'ורג 'וג'ון, הגיעו לעמק אלגני בשנת 1793 כסקאוטים על הגבול והחלו לבנות את הבית בשנת 1818. זה היה בית המגורים לדורות של בני משפחת ברטנר והיה השתקפות של ההיסטוריה של הקהילה. הנכס היה פעם חווה עובדת, ואנשים היו עוצרים בבית כדי להשקות את סוסיהם לפני שהם ממשיכים במעלה הגבעה של כביש ברטנר כיום.

הבית נמצא כעת בבעלות העיירה ושוחזר על ידי חברי ברטנר בית שיקום בע"מ בחוזה שכירות עם העיירה. אירועים שנתיים מתקיימים בבית וסיורים הניתנים על ידי קבוצת השיקום. בית ברטנר ממוקם ביציאה לכביש המהיר לנטרונה הייטס, כך שכל המבקרים בקהילה יראו את הבית ברגע שהם ייכנסו לעיירה.

חברת Allegheny Steel מ- Brackenridge (כיום ATI Flat Rolled Products, חלק מ Allegheny Technologies) החלה את פעילותה בתחילת 1900 מאוד כחלק מהופעתה של פיטסבורג כבירת הפלדה בעולם. עם השנים היא התפתחה למובילה בייצור פלדות אל חלד וייחודיות, היא אחת מבנות הפלדה הבודדות בפעילות באזור פיטסבורג, עדיין צומחת, והיא המעסיקה הגדולה ביותר בעיירה.

אלבום היסטורי של העיירה הריסון (PDF) – שים לב שבגלל גודל הקובץ הגדול קובץ ה- PDF עשוי להימשך מספר דקות עד להטענה מלאה.

*פרסום זה היה מוועדת המאה העשרים במאה העיירה הריסון, 1976


ההיסטוריה של מחוז נטרונה

המישורים של ויומינג הם ביתם ההיסטורי של שבטים נוודים רבים, ביניהם השאיין, אראפהו, שושון והסיו. כיום ממשיכים להתגורר כ -6,000 שושון ואראפאו בשמורת נהר הרוח של 2.3 מיליון דונם, מצפון -מערב למחוז נטרונה.

בשנת 1812 הקים ג'ון ג'ייקוב אסטור את אסטוריה בפתחה של הקולומביה ושלח את רוברט סטיוארט מזרחה כדי להתחיל את מה שקיווה להפוך לרשת של עמדות מסחר. סטיוארט מצא את סאות 'פס על ידי עקוב אחר שביל הודי של עורב ונכנס לאזורנו. ליד בסמר בנד, סטיוארט ולהקתו הקטנה הקימו את צריף האיש הלבן הראשון בשנת 1812. למרות שתוכניותיו של אסטור נכשלו כאשר הבריטים כבשו את אסטוריה בשנת 1812, הלוכדים והצופים המשיכו לחקור את המישורים הגבוהים שלנו ולפתח מסלולי מעבר. ב -4 ביולי 1824, חלק מהלוכדים הללו קראו לסלע העצמאות.

בשנת 1840, האב ז'אן פייר דסמט החל להפיץ את הבשורה בקרב הודים באזור. האב דסמט היה הראשון שחצב את שמו על סלע העצמאות ונתן לו את השם "רשם המדבר". בשנת 1843, ג'ון סי פרמונט (המכונה "המסלול") חיסל את שמו על רוק העצמאות ולאחר מכן עם קיט קרסון כמדריך, המשיך לחקור את המדינה לאורך נהרות פלאטה וסווטרווטר.


Natrona APA -214 - היסטוריה

USS Natrona הייתה אחת מ -117 הטרנספורמציות התקפה ממחלקת האסקל שנבנו בעיצוב שונה של ספינת ויקטורי. היא נבנתה בריצ'מונד, קליפורניה, והוזמנה בנובמבר 1944. לאחר אימוני הרס בחוף המערבי, היא הפליגה לאוליתי, ועצרה בפרל הארבור ובסאיפן כדי להעמיס ולמסור כוחות ומשא. כשהגיעה לאוליתי בפברואר 1945, היא פנתה ללוחמי לילה ימיים ועברה ללייט כדי להעמיס כוחות נוספים ולהתכונן לתקיפה באוקינאווה. בסוף מארס השתתפה נטרונה בנחיתות הראשונות ברטו קראמה, אשר עוגן שלה שימש לתמיכה בנחיתות אוקינאווה. שבוע לאחר התקיפה באוקינאווה, היא הניחה שם את לוחמי הלילה הימיים שלה לחוף, ואז חזרה לרטו קרמה, שם שימשה כתחנה וקבלה ספינה ליולי. לאחר שספגה 208 מתקפות אוויריות כשהיא בקרבת אוקינאווה, היא חזרה לסן פרנסיסקו באוגוסט.

לאחר הכניעה היפנית, ביצעה נטרונה שתי מסעות הלוך ושוב חוצה האוקיינוס ​​השקט, כשהיא נושאת כוחות חלופיים לשטחי אזורים, כוחות כיבוש ליפן והחזרת ותיקי מלחמת האוקיינוס ​​השקט לארצות הברית במסגרת מבצע & quotMagic Carpet. & Quot היא השלימה את השנייה את ההפלגות האלה בסן פדרו, קליפורניה, באמצע ינואר 1946 ולאחר מכן עברו לאי מארה לאי הפעלה. היא הופסקה והונחה במילואים ביולי 1946. נשמרה ברשימת חיל הים בעשור הקרוב כנכס גיוס, הועברה נטרונה למינהל הימי באוגוסט 1958 לצורך שימור נוסף והודחה מרשימת חיל הים באוקטובר. המינהל הימי מכר אותה לגריטה במרץ 1975.

דף זה מציג את התצוגה היחידה שלנו של USS Natrona (APA-214).

אם אתה רוצה רפרודוקציות ברזולוציה גבוהה יותר מהתמונה הדיגיטלית המוצגת כאן, ראה: & quot כיצד להשיג רפרודוקציות צילום. & Quot

לחץ על התמונה הקטנה כדי להציג תצוגה גדולה יותר של אותה תמונה.

במפרץ סן פרנסיסקו, קליפורניה, בסוף 1945 או בתחילת 1946.
אמבט האקדח החסר בחרטום מצביע על כך שתמונה זו צולמה לאחר שכל כלי החימוש שלה מלבד שני אקדחים בגודל 20 מ"מ הוסרו, פעולה שנערכה לפני סוף ינואר 1946.

תרומת חברתו של בואטסוויין מהשורה הראשונה רוברט ג'י טיפינס, USN (בדימוס), 2003.


מילון ספינות הלחימה הימיות האמריקאיות

טֵרוֹר (CM-5) נקבע ב- 3 בספטמבר 1940 על ידי חיל הים של פילדלפיה ששוגר ב -6 ביוני 1941 בחסות הגברת ראלף א 'בארד והוזמן ב- 15 ביולי 1942, קומדר. הווארד וסלי פיץ 'בפיקודו.

לאחר ההתאמה והניעור, טֵרוֹר-שכבת המוקשים היחידה של הצי שנבנתה במיוחד למערכות מוקשים-הגיעה לניו יורק ב -30 באוקטובר 1942 כדי להתכונן למבצע הראשון שלה בהיקפים גדולים. עם קבוצת המשימות 38.3, שכבת הכורים החדשה מינתה את הנמל ב -2 בנובמבר וקבעה את דרכה לצפון אפריקה. הגשם סוחף רוחות חזקות, וים כבד אילץ את השיירה לשנות את מסלולה, אך מטרתה נותרה בעינה-תמיכה וחיזוק מבצע "לפיד".

עם עלות השחר, 14 בנובמבר, טֵרוֹר החברה נפרדה מהשיירה, ובליווי משחתת אחת עשתה את דרכה ב 20 קשר לנמל קזבלנקה החדש. ספינות שקועות הוסיפו את עומס הנמל כ טֵרוֹר מתודלק מיאנטונומה (CM-10) וסיפק לאותו כלי מכרות. טֵרוֹר לאחר מכן התכוננה למשימתה העיקרית בקזבלנקה ולמשימה שלשמה תוכננה, פריסת מוקשים. גיחתה התעכבה בבוקר ה -16 עקב המשך העומס בנמל. מאוחר יותר, כמו של טרור הצוות התכונן לצאת לדרך, הם גילו כי עוגן גדול, "מיושן" ובו שרשרת כבדה מטריד את שרשרת העוגנים הימנית של האונייה. לאחר תיקון בעיה זו, טֵרוֹר יצא לדרך בחברה עם שני מטמחי מוקשים ובקיצור, החל להניח את שדה המוקשים שיגן על הספינות בנמל. עם השלמתו, זמן קצר לפני החשיכה באותו היום, סיפק שדה המוקשים משלוח בעלות הברית כניסה לערוץ מוגן לקזבלנקה, המשתרעת שבעה קילומטרים מאל האנק אור, מחסום אדיר לכל צוללת אויב מהלומה לחדור. אידוי ב 16 קשר, טֵרוֹר עשתה את דרכה חזרה לנמל בדיוק עם רדת הלילה.

למחרת, למרות המכשולים שמציבים מתקני קליטה ראשוניים על החוף ומחסור קיצוני במציתים, טֵרוֹר פרקה את המטען שלה של מטעני עומק ותחמושת, באמצעות מצית טנקים שהצילה וכמה דוברות עץ. לאחר שהשיגה את משימתה, טֵרוֹר עזב את קזבלנקה והתכנס עם שיירה לקראת החוף המזרחי של ארצות הברית. רוחות ראש חזקות, ים כבד ואיטיות השיירה הקשו עליה טֵרוֹר לשמור על התחנה שלה. מחוץ לכפיית וירג'יניה, טֵרוֹר היה מנותק מהשיירה ונעשה עבור מחסן המכרות הימי, יורקטאון. היא הגיעה ב -30 בנובמבר כדי להתחיל שיפוץ והכשרה.

בחודשים שלאחר מכן, טֵרוֹר הופעלו מחוץ לעיר יורקטאון, ועשו הפלגות תכופות למפרץ צ'ספיק לתרגילים ומדי פעם עוצרים בנורפולק לתיקונים או שיפוצים. לעתים קרובות עלו תלמידים ממתקן ההדרכה למלחמה במכרות לסיורי הדרכה. בינתיים חברים ב- של טרור הצוות, כאשר לא הגיע לשיעורים לחוף, השתתף בתרגילים, אימונים ותרגילים בתותחנות, לחימה במכרות ובקרת נזקים. בחודש פברואר, שכבת הכורים סייעה ניתוק (AM-60) כפי שאותו כלי בדק את "הקיפוד" סימן 10 מול יורקטאון. לאחר קבלת אקדחים נוספים נגד טיסה במאי, טֵרוֹר השתתף במהלך הקיץ בתרגילים טקטיים במפרץ צ'ספיק.

בסוף ספטמבר החלה להעמיס מוקשים לקראת יציאתה מהחוף האטלנטי. בנורפולק היא התכנסה עם יחידת המשימות 29.2.6, וב -2 באוקטובר יצאה לדרך לאזור התעלה ולנמלי האוקיינוס ​​השקט. בבוקר ה -19 באוקטובר, היא עברה מתחת לגשר שער הזהב ועגנה במפרץ סן פרנסיסקו. למחרת, היא יצאה מהחוף המערבי ומאודה דרך פרל הארבור לאיי אליס.

היא הגיעה לפונאפוטי ב -9 בנובמבר, פרקה דוברות פונטון וקיבלה מים מתוקים. במשך כמעט שלושת השבועות היא נשארה ב- Funafuti, טֵרוֹר תמך במלאכות הקטנות הרבות שסקרו ומכרו את הגישות לאטול וסיפקו להן אספקת מים, תיקונים ושירותים רפואיים. במקביל, סייעה בהפיכת מצית מכוסה בגובה 1,500 טון לצריף לגדוד בנייה, ושלחה כוח אדם מיומן לזרז את העבודה וסיפקה מתקני מים ובלגן לגדוד עד לסיום המשימה. ביום ה -17, של טרור תותחנים ירו לעבר האויב בפעם הראשונה כשמטוסים יפנים הפציצו את המסלול על פונאפוטי. הפשיטות היפניות הטילו 40 פצצות סמוך למנחת המטוס וגרמו לשריפה שנשרפה במשך שעה. התרעה נוספת באה אחר הצהריים, אך לא אירעה כל פעולה נוספת. טֵרוֹר הניח מצופי עגינה במעגן לפני תחילת ההוואי להוואי ב -28 בנובמבר.

בתחילת דצמבר, היא העמיסה מוקשים וציוד בפארל הארבור ואז קבעה את דרכה לטאראווה, שם סיפקה ציוד כבד ומכרות לפרטי המכרה. בלילה, זרקורים מהחוף סרקו את מטוסי האויב האפלים, הבחינו בניסיון לסכל את הפשיטות היפניות המתמשכות.

ביום חג המולד, טֵרוֹר יצא לדרך. היא העבירה מוקשים וציוד כבד ליחידות באספיריטו סנטו ובגוודלנקל לפני שהגיעה לאי מאקין ב -18 בינואר 1944. שכבת הכורים עגנה בלגונה בזמן שסירותיה סקרו את המעברים בשונית. לאחר מכן היא הכינה דוברה המונעת את עצמה כדי לכרות את הערוצים. היא עזבה את מאקין ב -28 והמשיכה עצמאית לטאראווה, שם פתחה את פרט המכרה 19. ביום האחרון של ינואר היא יצאה לדרך לפרל הארבור ולקחה נוסעים להסעה לסן פרנסיסקו. לאחר שהות של שלושה ימים, היא יצאה מהחוף המערבי ב -21 בפברואר עם למעלה מ -500 נוסעים על הסיפון, שהו על סיפון עץ זמני שנבנה מעל המסילות על סיפון המכרות. היא שחררה את נוסעיה בפרל הארבור ב -26 ולאחר מכן קידשה הלאה למג'ורו, לשם הגיעה ב -10 במרץ.

במהלך שאר מרץ ועד אפריל, היא ביצעה מבצעים של מסלול מוקשים במרשלס לפני שהתחילה לצאת לאיי הוואי ב -22 באפריל. שם היא עברה תיקונים, העמיסה מוקשים והשתתפה בתרגילי תותח לפני היציאה ב -24 במאי. בחודשים הבאים היא נשאה תחמושת, מוקשים ופצצות למרשלס ולמריאנות, וחזרה פעם אחת לפרל הארבור כדי להעמיס תחמושת. ב -17 באוגוסט היא יצאה מאוהו-הפעם קבעה את דרכה לחוף המערבי. טֵרוֹר הגיעו לסן פרנסיסקו ב -24 לעגינה ושיפוץ. ב- 9 בספטמבר היא יצאה לדרך כשהיא נושאת מטען של תחמושת. לאחר שהעמיסה מוקשים וציוד למכרות בפארל הארבור, היא קידחה לאוליתי שם החלה בפעולות כרייה הגנתית.

ב- 16 באוקטובר, טֵרוֹר הועבר מ- ServRon 6 לצי הצי של Minecraft Pacific. במהלך אוקטובר ונובמבר, היא נשאה מטענים למריאנה, לקרוליין ולאדמירלטיות. ב- 25 בנובמבר, היא נכנסה לחצר הצי בפרל הארבור לתיקונים ושינויים בכדי להכיל את צוות המפקד, צי Minecraft Pacific. ב- 6 בינואר 1945, טֵרוֹר קיבל תפקיד כספינת הדגל של האדמירל האחורי אלכסנדר שארפ.

לשבועיים, טֵרוֹר ערך תרגילים מתוך פרל הארבור. ואז, ב -22 בינואר, היא יצאה לדרך והמשיכה דרך Eniwetok אל הקרולינים. באוליתי, טֵרוֹר סיפק מוקשים וציוד למיינקראפט המתכונן לפלישה לאיוו ג'ימה. לאחר מכן היא ניגשה לטיניאן כדי לפעול כמכרזת למיינקראפט באותו אזור הבמה השני. ב- 13 בפברואר יצאה ממריאנה וקבעה את מסלולה לאיי הר הגעש.

בשעה 0717 ב -17 בפברואר, טֵרוֹר הגיע לאזור כיבוי אש מול החוף המזרחי של איוו ג'ימה. ההפגזות לפני ההסתערות ושירותי מוקשים יצאו לדרך כאשר ירי מאקדחים על החוף המצופה במצוק החלה להפריע למכשירי מוקשים שפעלו קרוב לחוף, מצפון לחופים המזרחיים. טֵרוֹר סגרה את החוף ל -10,000 יארד, ובמשך 20 דקות הוסיפה את ירי החמישה אינץ 'שלה להפצצה בניסיון לסייע לכלי השיט הקטנים. אף על פי כן, המטח האימתני שהוציא האויב החל לגבות את מחירו כראשון פנסקולה (CA-24) ולאחר מכן לוצ'ה (DD-481) ספג פגיעות. זמן קצר אחר הצהריים החלו להגיע מכלי נחיתה פגומים לצד מכרז הסיוע. טֵרוֹר שימש ככלי פינוי נפגעים לשוחרי מוקשים ולכלי מלאכה קטנים שפעלו לתמיכה בצוותי הריסה מתחת למים. עד מהרה הוטל מס חמור על מתקניה הרפואיים. בזה אחר זה הגיעו כלי השיט הקטנים הללו להעביר את פצועיהם ולקבל סיוע בתיקון כלי השיט שלהם. טֵרוֹר המשיכה בתפקידיה מחוץ לאיוו ג'ימה עד 1835 ב- 19 בפברואר, כאשר פנתה למריאנה.

ב -21 בפברואר היא העבירה את נפגעי הקרב לבית חולים צבאי בסייפאן, ולאחר מכן קידחה את אולטי, לשם הגיעה ביום ה -23. בבסיס זה, היא סיפקה וסיפקה הזמנת מיינקראפט לתקיפה באוקינאווה. היא הגיעה מרטו קרמה ב -24 במרץ כדי לשמש כספינת דגל ומכרז למיינקראפט. טֵרוֹר ניתחה את קרמה רטו עד הבוקר של ה -29 כשהיא עוגנת בנמל האי ההוא. שם, למרות הסכנה המתמדת של התקפות קמיקזה, היא מילאה את תפקידה הכפול כמכרז ודגל. כל ההשלמה שלה עמלה שעות ארוכות כדי לשמור על אספקת המים, הנפט, הציוד והתחמושת הנדרשת על ידי מיינקראפט באזור. יחד עם זאת, משאביה היו מתוחים עוד יותר על ידי החובות שהטיל מעמדה כספינת דגל.

בבוקר ה -2 באפריל 1945 חדרו מטוסים יפניים לנמל. טֵרוֹר לקח שניים מהתוקפים באש והיה עד להתזת מטוס אחד במרחק 600 מטרים בלבד משם. בימים הבאים, טֵרוֹר-היענות לאזהרות להיערך להתקפות של מטוסים, שחיינים וסירות התאבדות יפניות-הציבו זקיפות לילה מיוחדות על הסיפון ובסירה למשחק כל תוקף גאוני. התקפות אוויר המוניות צפויות התממשו ב -6 באפריל כאשר רעמות יפניות הכו את הנמל ברטו קראמה במשך ארבע שעות, נכנסו על טֵרוֹר מכל הרבעים ולהעסיק את התותחנים שלה. המכרז הצטרף לאוניות אחרות בהפלת שני מטוסים יפנים וסיפק סירות חילוץ, ביגוד וטיפול לניצולי LST-447 ו- SS לוגן ניצחון.

לאורך כל אפריל, טֵרוֹר נשאר ברטו קראמה וסיפק שירותים לוגיסטיים וקבל נפגעים מספינות שנפגעו מקמקים. סיורי אוויר קרב החזיקו רוב הזמן בפשיטות מחוץ לנמל, אך ב- 28 באפריל, פינקני (APH-2)-עוגן בסמוך-נפגע ממטוס התאבדות. טֵרוֹר ירה על מטוס האויב, שלח סירות אל של פינקני סיוע, וטיפל בנפגעים רבים. במהלך חודש אפריל הארוך והמפרך, של טרור הצוות הלך למגורים הכלליים 93 פעמים, לתקופות שנעו בין שבע דקות לשש וחצי שעות.

פרוטוקול לפני 0400 ב- 1 במאי 1945, כפי טֵרוֹר שכב על עוגן ברטו קראמה, יונת קמיקזה לעבר הספינה. זורק דרך חור במסך העשן ונכנס פנימה של טרור קרן הנמל, התוקף גדה בחדות סביב הירכתיים, ואז נכנס מהרבע הימני כל כך מהר, שרק אחד מתותחי הירכיים של הכבש פתח באש. כשהמטוס התנגש בפלטפורמת התקשורת של הספינה, אחת מהפצצות שלו התפוצצה. השני חדר לסיפון הראשי לפני שגם הוא התפוצץ. מנוע המטוס נקרע מבעד למחסומי הספינה לנחות בחדר המחלקה. האש התלקחה מיד במבנה העל, אך תוך זמן קצר נשלטה ותוך שעתיים כובתה. הצפה של המגזינים מנעה פיצוצים אפשריים, ולא אירעו נזקים הנדסיים, אך הקמיקזה גבתה את שלה. עלות הפיגוע טֵרוֹר 171 הרוגים: 41 הרוגים, 7 נעדרים ו -123 פצועים.

למחרת עגנה את הספינה החבוטה נטרונה (APA-214) לתיקוני חירום. היא יצאה לדרך ב -8 למפגש עם שיירה בדרך לסאיפן. מכיוון שסקירת הכלי העלתה כי הנזק שלה גדול מכדי לתקן אותו בשטח קדימה, טֵרוֹר מאודה דרך Eniwetok ופרל הארבור לחוף המערבי. היא הגיעה לסן פרנסיסקו ב -1 ביוני 1945, פרקה תחמושת, ואז החלה בשיפוץ.

תיקוניה הסתיימו, היא יצאה ממפרץ סן פרנסיסקו ב -15 באוגוסט ואדה לקוריאה דרך איי הוואי, סייפן ואוקינאווה. עגנה במפרץ באקנר ב -16 בספטמבר, היא עברה טייפון סוער. פועם נגד פטוקה (AO-9) הכניסו כמה חורים של טרור בצד, אך עד מהרה היא תוקנה. ב -9 באוקטובר, כשהיא עדיין באוקינאווה, היא יצאה ללא פגע מטייפון אחר שחצה או הרס מעל 100 כלי שיט במפרץ באקנר ואונטן קו.

בדצמבר, פנאמינט (AGC-13) הוחלף טֵרוֹר כספינת הדגל של צי Minecraft Pacific, והוותיק במסעות פרסום רבים באוקיינוס ​​השקט חצה שוב את האוקיינוס ​​השקט כדי להגיע לסן פרנסיסקו בפברואר. היא יצאה להפלגה אחת לפרל הארבור במארס, ואז חזרה לחוף המערבי. טֵרוֹר נשארה שם עד פברואר 1947 כשיצאה מסן פרנסיסקו וקיטרה דרך תעלת פנמה כדי לצאת למפקד הצי Minecraft האטלנטי בסן חואן בסוף פברואר. בעקבות תרגילים באיים הקריביים, היא פעלה מחוץ לנמלי החוף המזרחי עד ליולי 1947 כשהגיעה לחצר הצי של צ'רלסטון לחיסול. במהלך מלחמת קוריאה הועמדה לשירות מילואים וב- 7 בפברואר 1955 תוכננה מחדש שכבת מוקשים של צי (MM-5). סמל הייעוד שלה הוחלף ל- MMF-5 באוקטובר 1955, והיא הופסקה ב -6 באוגוסט 1956. בשנת 1971 נמכר הגוש שלה לתאגיד האיחוד מינרלים וסגסוגות בניו יורק.

טֵרוֹר קיבל ארבעה כוכבי קרב לשירות מלחמת העולם השנייה. תעתק ופורמט ל- HTML על ידי פטריק קלנסי, קרן HyperWar


Natrona APA -214 - היסטוריה

(CM-5: dp. 5,875 1. 454'10 "b. 60'2" dr. 19'7 ", s. 20.3 k. Cpl. 481 a. 4 5", 16 1.1 ", 14 20mm. Cl. טֵרוֹר)

טרור (CM-5) הונח ב- 3 בספטמבר 1940 על ידי חיל הים של פילדלפיה, שהושק ב- 6 ביוני 1941 בחסות הגברת ראלף א 'בארד והוזמן ב- 15 ביולי 1942, קומדר. הווארד וסלי פיץ 'בפיקודו.

לאחר ההתאמה וההתרגשות, שכבת הכורים היחידה של טרור-חיל הים שנבנתה במיוחד למטרות מוקשים-הגיעה בניו יורק ב -30 באוקטובר 1942 כדי להתכונן למבצע הראשון שלה בהיקפים גדולים. עם קבוצת המשימות 38.3, שכבת הכורים החדשה מינתה את הנמל ב -2 בנובמבר וקבעה את דרכה לצפון אפריקה. הגשם סוחף רוחות חזקות, וים כבד אילץ את השיירה לשנות את מסלולה, אך מטרתה נותרה זהה-התמיכה והחיזוק של מבצע "לפיד".

עם עלות השחר ב -14 בנובמבר, טרור נפרדה מהשיירה, ובליווי משחתת אחת עשתה את דרכה ב 20 קשר לנמל קזבלנקה החדש. ספינות שקועות הוסיפו את עומס הנמל כאשר הטרור הדליק את מיאנטונומה (CM-10) וסיפק לאותו כלי מכרות. לאחר מכן התכוננה טרור לשליחותה העיקרית בקזבלנקה ולמשימה שלשמה תוכננה, תוך שיבוץ מוקשים. גיחתה התעכבה בבוקר ה -16 עקב המשך העומס בנמל. מאוחר יותר, כשצוות הטרור התכונן לצאת לדרך, הם גילו כי עוגן גדול, "מיושן" ובו שרשרת כבדה מטריד את שרשרת העוגנים הימנית של האונייה. לאחר תיקון בעיה זו, טרור יצא לדרך בחברה עם שני מטמחי מוקשים, ובקיצור, החל להניח את שדה המוקשים שיגן על הספינות בנמל. עם השלמתו, זמן קצר לפני החשיכה באותו היום, סיפק שדה המוקשים משלוח בעלות הברית כניסה לערוץ מוגן לקזבלנקה, המשתרעת שבעה קילומטרים מאל האנק אור, מחסום אדיר לכל צוללת אויב מהלומה לחדור. כשהיא מהבילה ב -16 קשר, טרור עשתה את דרכה חזרה לנמל בדיוק עם רדת הלילה.

ביום שלמחרת, למרות המכשולים שמציבים מתקני קליטה ראשוניים על החוף ומחסור קיצוני במציתים, פרק טרור את מטען מטעני העומק והתחמושת שלה, באמצעות מצית טנקים שהצילה וכמה דוברות עץ. לאחר שהשיגה את משימתה, טרור עזב את קזבלנקה והתכנס עם שיירה לקראת החוף המזרחי של ארצות הברית. רוחות ראש חזקות, ים כבד ואיטיות השיירה הקשו על הטרור לשמור על התחנה שלה. מחוץ לכפיית וירג'יניה, הטרור מנותק מהשיירה ועושה את דרכו למחסן המכרות הימי, יורקטאון. היא הגיעה ב -30 בנובמבר כדי להתחיל שיפוץ והכשרה.

בחודשים שלאחר מכן, טרור פעל מחוץ ליורקטאון, ונסע תכופות למפרץ צ'ספיק לצורך תרגילים ומדי פעם עצר בנורפולק לתיקונים או שיפוצים. לעתים קרובות סטודנטים מהמכרה

מתקן ההדרכה ללוחמה עלה על סיור ההדרכה. בינתיים, חברי צוות הטרור, כאשר לא הגיעו לשיעורים לחוף, השתתפו בתרגילים, אימונים ותרגילים בנושאי כלי נשק, לחימה במכרות ובקרת נזקים. בחודש פברואר סייע הקומיקס Nuthatch (AM-60) מכיוון שאותו כלי ניסה את "הקיפוד" מארק 10 מול יורקטאון. לאחר שקיבל אקדחים נוספים נגד טיסה במאי, השתתף טרור במהלך הקיץ בתרגילים טקטיים במפרץ צ'ספיק.

בסוף ספטמבר החלה להעמיס מוקשים לקראת יציאתה מהחוף האטלנטי. בנורפולק היא התכנסה עם יחידת המשימות 29.2.6, וב -2 באוקטובר יצאה לדרך לאזור התעלה ולנמלי האוקיינוס ​​השקט. בבוקר ה -19 באוקטובר היא עברה מתחת לגשר שער הזהב ועגנה במפרץ סן פרנסיסקו. למחרת, היא יצאה מהחוף המערבי ומאודה דרך פרל הארבור לאיי אליס.

היא הגיעה לפונאפוטי ב -9 בנובמבר, פרקה דוברות פונטון וקיבלה מים מתוקים. במהלך כמעט שלושת השבועות בהן נשארה בפונאפוטי, תמכה טרור במלאכות הקטנות הרבות שסקרו ומכרו את הגישות לאטול, וסיפקו להן מזון, מים, תיקונים ושירותים רפואיים. במקביל, סייעה בהפיכת מצית מכוסה בגובה 1,500 טון לצריף לגדוד בנייה, ושלחה כוח אדם מיומן לזרז את העבודה וסיפקה מתקני מים ובלגן לגדוד עד לסיום המשימה. ב- 17 ירו תותחי הטרור לעבר האויב בפעם הראשונה כאשר מטוסים יפנים הפציצו את המסלול על פונאפוטי. הפשיטות היפניות הטילו 40 פצצות סמוך למנחת המטוס וגרמו לשריפה שנשרפה במשך שעה. התרעה נוספת באה אחר הצהריים, אך לא אירעה כל פעולה נוספת. הטרור הניח מצופי עגינה במעגן לפני תחילת ההוואי להוואי ב -28 בנובמבר.

בתחילת דצמבר, היא העמיסה מוקשים וציוד בפארל הארבור ואז קבעה את דרכה לטאראווה, שם סיפקה ציוד כבד ומכרות לפרטי המכרה. בלילה, זרקורים מהחוף סרקו את מטוסי האויב האפלים, הבחינו בניסיון לסכל את הפשיטות היפניות המתמשכות.

ביום חג המולד הטרור יצא לדרך. היא העבירה מוקשים וציוד כבד ליחידות באספיריטו סנטו ובגוודלנקל לפני שהגיעה לאי מאקין ב -18 בינואר 1944. שכבת הכורים עגנה בלגונה בזמן שסירותיה סקרו את המעברים בשונית. לאחר מכן היא הכינה דוברה מונעת על מנת לכרות את הערוצים. היא עזבה את מאקין ב -28 והמשיכה עצמאית לטאראווה, שם פתחה את פרט המכרה 19. ביום האחרון של ינואר היא יצאה לדרך לפרל הארבור ולקחה נוסעים להסעה לסן פרנסיסקו. לאחר שהות של שלושה ימים, יצאה בחוף המערבי ב -21 בפברואר עם למעלה מ -500 נוסעים על הסיפון, שהו על סיפון עץ זמני שנבנה מעל המסילות על סיפון המכרות. היא שחררה את נוסעיה בפרל הארבור ב -26 ואז קידשה הלאה למאג'ורו, לשם הגיעה ב -10 במרץ.

במהלך שאר מרץ ועד אפריל, היא ביצעה פעולות שידור מוקשים במרשלס לפני שהתחילה לצאת לאיי הוואי ב -22 באפריל. שם היא עברה תיקונים, העמיסה מוקשים והשתתפה בתרגילי תותח לפני היציאה ב -24 במאי. בחודשים הבאים היא נשאה תחמושת, מוקשים ופצצות למרשלס ולמריאנות, וחזרה פעם אחת לפרל הארבור כדי להעמיס תחמושת. ב- 17 באוגוסט יצאה מאוהו-הפעם כשהיא קובעת את דרכה לחוף המערבי. הטרור הגיע לסן פרנסיסקו ב -24 עקב עגינה ושיפוץ. ב- 9 בספטמבר היא יצאה לדרך כשהיא נושאת מטען של תחמושת. לאחר שהעמיסה מוקשים וציוד לניקוי מוקשים בפרל הארבור, היא קידחה לאוליתי שם החלה בפעולות כרייה הגנתית.

ב- 16 באוקטובר הועבר הטרור מ- ServRon 6 לצי הצי של Minecraft Pacific. במהלך אוקטובר ונובמבר, היא נשאה מטענים למריאנה, לקרוליין ולאדמירלטיות. ב- 25 בנובמבר, היא נכנסה לחצר הצי בפרל הארבור לתיקונים ושינויים בכדי להכיל את צוות המפקד, צי Minecraft Pacific. ב- 6 בינואר 1945 קיבל טרור את תפקידו כספינת הדגל של האדמירל האחורי אלכסנדר שארפ.

במשך שבועיים ערכה טרור תרגילים מחוץ לפרל הארבור. ואז, ב -22 בינואר, היא יצאה לדרך והמשיכה דרך Eniwetok אל הקרולינים. באוליתי סיפק טרור מוקשים וציוד למיינקראפט המתכונן לפלישה לאיוו ג'ימה. לאחר מכן היא ניגשה לטיניאן כדי לפעול כמכרזת למיינקראפט באותו אזור הבמה השני. ב- 13 בפברואר יצאה ממריאנה וקבעה את מסלולה לאיי הר הגעש.

בשעה 0717 ב -17 בפברואר, הטרור הגיע לאזור כיבוי אש מול החוף המזרחי של איוו ג'ימה. ההפגזות לפני ההסתערות ושירותי מוקשים יצאו לדרך כאשר ירי מאקדחים על החוף המצופה במצוק החלה להפריע למכשירי מוקשים שפעלו קרוב לחוף, מצפון לחופים המזרחיים. הטרור סגר את החוף ל -10,000 יארד, ובמשך 20 דקות הוסיף את ירי החמישה אינץ 'שלה להפצצה בניסיון לסייע לכלי השיט הקטנים. אף על פי כן, המטח האימתני שהוציא האויב החל לגבות את שלו מכיוון שפנסקולה (CA-24) ולאחר מכן לאוצ'ה (DD-481) ספגו פגיעות. זמן קצר אחר הצהריים החלו להגיע מכלי נחיתה פגומים לצד מכרז הסיוע. הטרור שימש כלי פינוי נפגעים עבור שוחרי מוקשים וכלי שיט קטנים שפעלו לתמיכה בצוותי הריסה מתחת למים. עד מהרה הוטל מס חמור על מתקניה הרפואיים. בזה אחר זה הגיעו כלי השיט הקטנים הללו להעביר את פצועיהם ולקבל סיוע בתיקון כלי השיט שלהם. הטרור המשיכה בתפקידיה מחוץ לאיוו ג'ימה עד 1835 ב -19 בפברואר, אז פנתה למריאנה.

ב- 21 בפברואר היא העבירה את נפגעי הקרב לבית חולים צבאי בסאיפאן ולאחר מכן קידחה את אולטי, לשם הגיעה ביום ה -23. At that base, she serviced and supplied minecraft staging for the assault on Okinawa. She arrived off Kerama Retto on 24 March to act as flagship and tender for minecraft. Terror operated off Kerama Retto until the morning of the 29th when she anchored in that island's harbor. There, despite the constant danger of kamikaze attacks, she performed her dual role as tender and flagship. Her entire complement labored long hours to maintain the supply of water, oil, gear, and ammunition required by minecraft in the area. At the same time, her resources were further strained by the duties imposed by her status as flagship.

On the morning of 2 April 1945, Japanese planes penetrated the harbor. Terror took two of the attackers under fire and witnessed the splashing of one plane only 600 yards away. In the following days, Terror— responding to warnings to be prepared for attacks by Japanese planes, swimmers, and suicide boats-stationed special night sentries on deck and in a picket boat to intercept any ingenious attackers. Predicted mass air attacks materialized on 6 April when Japanese manes pounded the harbor at Kerama Retto for four hours, coming in on Terror from all quarters and keeping her gunners busy. The tender joined other ships in downing two Japanese planes and furnished rescue boats, clothing, and treatment for the survivors of LST-447 and SS Logan Victory.

Throughout April, Terror remained at Kerama Retto providing logistic services and receiving casualties from ships hit by kamikazes. Combat air patrols kept raiders outside the harbor most of the time but, on 28 April, Pinckne

g ( APH-2)—anchored nearby-was hit by a suicide plane. Terror fired on the enemy aircraft, sent boats to Pinckney's aid, and treated many casualties. During the long and arduous month of April, Terror's crew went to general quarters 93 times, for periods ranging from seven minutes to six and one-half hours.

Minutes before 0400 on 1 May 1945, as Terror lay at anchor in Kerama Retto, a kamikaze dove toward the ship. Darting through a hole in the smoke screen and coming in on Terror's port beam, the attacker banked sharply around the stern, then came in from the starboard quarter so rapidly that only one of the minelayer's stern guns opened fire. As the plane crashed into the ship's communication platform, one of its bombs exploded. The other penetrated the main deck before it, too, exploded. The aircraft's engine tore through the ship's bulkheads to land in the wardroom. Fire flared immediately in the superstructure but was soon controlled and, within two hours, was extinguished. Flooding of the magazines prevented possible explosions, and no engineering damage occurred, but the kamikaze had exacted its toll. The attack cost Terror 171 casualties: 41 dead, 7 missing, and 123 wounded.

The following day, the battered ship was moored to Natrona (APA-214) for emergency repairs. She got underway on the 8th to rendezvous with a convoy bound for Saipan. Since a survey of the vessel revealed that her damage was too great to be repaired in a forward area, Terror steamed via Eniwetok and Pearl Harbor to the west coast. She reached San Francisco on 1 June 1945, unloaded ammunition, and then began her overhaul.

Her repairs completed, she departed San Francisco Bay on 15 August and steamed for Korea via the Hawaiian Islands, Saipan, and Okinawa. Moored in Buckner Bay on 16 September, she weathered a furious typhoon. Pounding against Patoka (AO-9) put a few holes in Terror's side, but she was soon repaired. On 9 October, while still at Okinawa, she emerged undamaged from another typhoon which beached or wrecked over 100 vessels at Buckner Bay and Unten Ko.

In December, Panamint (AGC-13) replaced Terror as flagship for Minecraft Pacific Fleet, and the veteran of many Pacific campaigns again crossed the Pacific to arrive at San Francisco in February. She made one voyage to Pearl Harbor in March, then returned to the west coast. Terror remained there until February 1947 when she departed San Francisco and steamed through the Panama Canal to embark the Commander, Minecraft Atlantic Fleet at San Juan late in February. Following exercises in the Caribbean, she operated out of east coast ports until July 1947 when she arrived at the Charleston Navy Yard for inactivation. During the Korean War, she was placed in service in reserve and on 7 February 1955, she was redesignated a fleet minelayer (MM-5). Her designation symbol was changed to MMF-5 in October 1955, and she was decommissioned on 6 August 1956. In 1971, her hulk was sold to the Union Minerals and Alloys Corporation, of New York City.


Natrona APA-214 - History

When a relative stumbled across a treasure trove of old postcards from a slew of towns in the Alle-Kiski Valley, Charles "Skip" Culleiton of Lower Burrell was intrigued. A popular form of communication until about the 1930s, the postcards speak a great deal about past places and people: Culleiton has several different postcards featuring just the old YMCA building in Tarentum, now Gatto Cycle Shop along East Seventh Avenue in Tarentum. He has collected 250 historical postcards from Tarentum alone. "I thought they were really nice pictures and after that, I just started to collect them," says the 71-year-old Culleiton.

Word got around that Culleiton, a retired research chemist for Alcoa, had amassed quite a collection and, subsequently, a lot of local history. He was tapped to contribute to a book commemorating the 150th anniversary of Tarentum, which he ended up writing in 1992. And he's been writing about local history ever since. In the past decade, he lent a hand with Brackenridge's 100th anniversary book as well as Lower Burrell's 50th anniversary history, and penned "Greetings from the A-K Valley" published by Creighton Printing in 2003, among others.

Culleiton's latest offering, "Historical Natrona," is a massive collection, by local history standards at 256 pages, covering the town's fabled and prosperous history. Culleiton spent more than two years researching the history of Natrona, interviewing locals and combing through old newspapers. Culleiton shines the light on the high times of the town, in the first half of the 20th century when the Pennsylvania Salt Manufacturing Co. offered not just jobs, but a way of life. The book explores the town's many industries -- salt, oil, coal and steel, even the town's lesser-known role as a stopover for workers who floated rafts of timber down the Allegheny River from Tionesta and Warren to Pittsburgh.

Culleiton explores the roots of the steel giant Allegheny Technologies before it was Allegheny Ludlum, when it was just Allegheny Steel. But residents know the historical star of the town, the Pennsylvania Salt Manufacturing Co., established in 1850. With two salt wells and a few company houses for workers, the company prospered with more workers, more company-owned homes, really company-owned everything: In 1913, there were 113 retail businesses in Natrona, and Penn Salt owned most of them, according to Culleiton's account. In that same year, people and goods poured into the town in 24 passenger and freight trains rolling through the area daily.

What accounted for Natrona's staying power? A combination of factors, according to Culleiton. "Natrona was the first town in the valley to have a large industry," he says. "People from all the neighboring communities worked at Penn Salt." Although Penn Salt closed the Natrona plant in 1959, selling the site to the steel mill, now Allegheny Technologies, the company left a long-lasting footprint in the town. "The salt company took care of its people," Culleiton says. "It provided medical service and housing -- people were proud to work for them. And they did well for over 100 years."

Culleiton adds that the geographic nature of the town, somewhat isolated, with the river on one side and hills on the other, brought everyone together for a long time. "There wasn't room for expansion, the community was close-knit, and it just continued through the years," he says. The strong community bonds were evident in the high number of social and fraternal organizations in the town.

"People were proud of their heritage, and many were religious," he says. A good chunk of Culleiton's book is devoted to the history of Natrona's schools and churches. Culleiton observes: "At one time in the 1900s, there were three different catholic grade schools, a catholic high school, a Lutheran grade school, Natrona high school and then two public grade schools, and today, there are no schools there."

Of course, culling through so much information, Culleiton has favorite historical nuggets about Natrona: During World War II, Penn Salt was manufacturing fluorine gas for Freon and refining high-octane aviation fuel. "But they were making much more fluorine than they needed for those uses," Culleiton says. "It was found out later that there was a building located in Natrona called the House of Secrets, and they were experimenting with developing the atomic bomb." Also in the national-security vein, Natrona made the top of a German list for sites to sabotage in the United States, targeting Penn Salt and Allegheny Steel.

"Historical Natrona" is available from the community group Natrona Comes Together, and the Allegheny-Kiski Valley Historical Society in Tarentum for $25.


Natrona County, Wyoming

Natrona County is a county located in the state of Wyoming. Based on the 2010 census, the population was 75,450, making it the second-most populous county in Wyoming. Its county seat is Casper.

Natrona County comprises the Casper, WY Metropolitan Statistical Area.

Etymology - Origin of Natrona County Name

Named for the natron, or soda deposits in the county.

Demographics:

Natrona County History

Natrona County was initially organized in the year 1888. the first settlement occurred in the Casper area in the late 1800s.

Wyoming's plains are the historical home to many nomadic tribes including the Cheyenne, Arapaho, Shoshone and Sioux. Today, about 6,000 Shoshone and Arapaho continue to reside on the 2.3 million acre Wind River Reservation, northwest of Natrona County.

Natrona county has a vast and varied history, from the Teapot Dome scandal to the oil and gas fields. Wyoming with its natural beauty and the history have attracted movie makers from John Wayne movies to science fiction movies.

In 1812, John Jacob Astor established Astoria at the mouth of the Columbia and sent Robert Stuart east to start what was hoped to become a network of trading posts. Stuart found South Pass by following a Crow Indian trail and entered our region. Near Bessemer Bend, Stuart and his small band erected the first white man's hut in 1812. Although Astor's plans failed when the British captured Astoria in 1812, trappers and scouts continued to explore our high plains and develop transit routes. On July 4, 1824, some of these trappers named Independence Rock.

In 1840, Father Jean Pierre DeSmet began spreading the gospel among area Indians. Father DeSmet was the first to carve his name on Independence Rock and give it the name, "The Register of the Desert."In 1843, John C. Fremont (known as "The Pathfinder") chiseled his name on Independence Rock and later with Kit Carson as his guide, went on to explore the country along the Platte and Sweetwater Rivers.

Geography: Land and Water

As reported by the Census Bureau, the county has a total area of 5,376 square miles (13,923 km 2 ), of which, 5,340 square miles (13,830 km 2 ) of it is land and 36 square miles (93 km 2 ) of it (0.67%) is water.

Natrona County is located in the central part of Wyoming and consists of 5,369 square miles, covering 3,436,160 acres with a population of almost 65,000. The county seat is in Casper, which offers a multitude of choices for a wealth of natural and cultural history. Casper is the only place where the Oregon, Mormon, Overland, Pony Express, and Bridger Trails intersect. Cattle and sheep ranching were among the first enterprises, and diverse geological formations fostered the development of an energy industry fueled by oil, gas, coal, and uranium.


Natrona APA-214 - History

Natrona County's long, colorful history is very important in the settlement of the Old West. The North Platte River runs through Carbon, Converse, Goshen, Platte, and Natrona Counties. It starts in northern Colorado and flows north til it makes an eastward bend around Casper, and onward to Nebraska. Indians called it Mini Nebrathka, or spreading outer. The French Malley brothers named it in 1739, "La Platte" each means broad and shallow.

Because pioneers needed a source of water in their travels, several trails ran through the county, and it is difficult to separate the trails from the events that occurred along these trails - as evidenced by the trail landmarks mentioned above. The Mormon Trail, the California Trail, the Oregon Trail and the Pony Express made their east-to-west run through the county. For the most part, these four trails followed the same route through Natrona County. These trails were the reason for many of the forts and small sites for river crossings. Bridger Trail left Fort Caspar, went to northwest to Lysite in Fremont County, up Bridger Creek, through the Big Horn Basin, west of the Big Horn Mountains and joined the Bozeman Trail east of the town of Bozeman , Montana. Jim Bridger used this route to avoid trespassing on Indian hunting grounds.

Of all the western trails used by fur traders, gold seekers, missionaries, and emigrants, the Oregon Trail was most important. Beginning in 1841 and lasting over 20 years, it was the route over which many thousands of emigrants traveled the 2,000 miles from western Missouri to Oregon's Willamette River Valley and to other locations in the Pacific Northwest. This tide of emigration and settlement caused England to relinquish her hold on the Old Oregon Territory in 1846, when it became part of the United States, comprising the present States of Oregon, Washington, and Idaho, as well as those parts of Wyoming and Montana west of the Continental Divide. The National Park Service has identified the official 2,170 mile Oregon Trail route, which begins at Independence, Missouri, and extends through the states of Kansas, Nebraska, Wyoming, Idaho, and into Oregon, where it ends at Oregon City. It is a single route except for two relatively short branches one alternate route begins at Three Mile Crossing and the other at The Dalles, Oregon. The California Trail split from the Oregon Trail in western Wyoming significant travelers went this way before 1849, but a flood followed the 1849 discovery of gold in California.

A unique story in the westward movement is that of the Mormon Trail. The Mormons, members of the Church of Jesus Christ of latter Day Saints, journeyed west not for gold, but for the chance to build a Zion free from religious persecution. They called their migration to the Great Basin "the gathering". Approximately 70,000 church members, tens of thousands from the British Isles and Scandinavia, followed the trail to Utah between the years 1847 and 1869. Detailed planning, organization, and supervision by the Church Leaders characterize the Mormon migration. Another unique aspect of the gathering was the use of handcarts instead of wagons to carry the belongings of nearly 3,000 poorer "saints" to Utah in the 1850's.

On the Mormon Trail, the Mormon Ferry was built in 1847 at the direction of Brigham Young, to cross the Platte River near present day Casper. It was made of two large cottonwood canoes, fastened together with coarse pieces of rope and covered with slabs. It was large enough that oxen teams did not need to be unhitched from the wagons. Nine Mormons stayed to operate the ferry. It was used until Louis Guinard built a bridge in 1858.

After founding Salt Lake City, the Mormons settled over 300 communities in the West. Most settlements were in Utah, but others ranged from Canada to Mexico. These agricultural settlements were important to the economic development of the west. They provided supplies to western towns specializing in mining and other industries.

The Mormon Pioneer Trail is a component of the National Trails System. The official 1,300 mile route begins at Nauvoo, Illinois, and extends through the states of Iowa, Nebraska, and into Utah, where it ends at Salt Lake City. while nearly two-thirds of the trail is now in private ownership, many of the places and events associated with the trail can be seen or visited. Where wagons once rolled and teams traveled, highways, railroads, and bridges allow for modern-day travel.

This is a brief look at the early days of Natrona County (and some of what it is today).


Natrona County, Wyoming

Natrona County lies at the intersection of the basins, mountains and great plains of Wyoming that remain after billions of years of geological change. Here, water and wind have exposed rock layers, creating a dramatic landscape. Red outcroppings of sandstone vie with white limestone and variegated granites. Distinctive land features include Casper Mountain, Independence Rock, the Red Buttes, Devil’s Gate and Teapot Rock.

Much of the county holds buried treasures of oil and natural gas. More visible are outcrops of coal, remains of primordial swamps. Early-day prospectors also exploited deposits of copper, trona and asbestos.

This is an arid environment averaging ten inches of moisture per year, but few years are average. The mountains, such as Casper Mountain, receive considerably more moisture, usually in late winter snow storms. Run-off in the early summer can lead to flooding of the North Platte and Sweetwater rivers as well as smaller tributaries. Only man-made reservoirs prevent wholesale damage downstream.

Ancient nomads traveled through and lived in the area that would later become the county between 12,000 and 9,000 years ago. These people traveled during the warmer seasons and then settled in sheltered areas for the winter. They hunted big game like bison antiquus aaaaaand columbian and woolly mammoths, as well as smaller animals, and gathered edible plant materials such as berries and seeds.

Archaeologists have excavated a number of areas in Natrona County, mostly bison kill and butchering sites. A dig conducted in 2006 by local archeo-geologist John Albanese at Hell’s Half Acre, west of Casper, Wyo. found spear points and other materials that dated from 3,000 to 1,200 years ago. In 1971, Wyoming State Archaeologist George Frison excavated a bison kill site west of Casper, on the north bank of the North Platte River. The site dated from 10,000 to 9,500 years ago.

More recent Indian groups, including the Lakota, Northern Cheyenne, Arapaho, Crow and Shoshone tribes migrated through and occasionally wintered in the county, beginning in the 1700s. Their lives came under increasing pressure after the arrival of Euro Americans. By the late 1800s, the U.S. government required most tribes to settle on reservations. Even so, bands of Lakota and Shoshone traveled through the county into the 1890s.

Many early European explorers came through Wyoming, among them Robert Stuart and his companions, who traveled east from Fort Astoria on the Pacific coast in 1812. History credits Stuart with recording the first European travel west to east on what became known as the Oregon Trail. A later explorer and mapmaker, John C. Frémont, nicknamed ”The Pathfinder,” gave the North Platte’s modern-day Pathfinder Dam and Reservoir their name. Photographer William Henry Jackson, who traveled with mapmaker Ferdinand Hayden, documented his travels through present‑day Natrona County in photographs and paintings.

In the mid-19th century, the North Platte and Sweetwater rivers became the route for numerous travelers moving to Oregon, California or the valley of the Great Salt Lake. The Oregon/California/Mormon Trail followed the river upstream from Nebraska, allowing emigrants to follow a clear path west.

Dangerous river crossings prompted entrepreneurs to construct ferries and bridges from what is now Douglas, Wyoming west into the Sweetwater country. The Archambault brothers and Charles Lajeunesse ran the Sweetwater bridges in the 1850s. First the Mormons ran a ferry just west of Casper, near present-day Mills, and then Louis Guinard established a bridge nearby. John Richard operated a series of bridges, the most notable being the one at what’s now Evansville,Wyo., east of Casper.

Beginning in the 1850s, the U.S. Army posted troops along the river to protect travelers at the crossings and later to defend the new telegraph line connecting the eastern states and California. In 1865, two famous battles between Indians and soldiers occurred in what is now Natrona County near an army post built at Guinard’s bridge. During the Battle of Platte Bridge Station on July 25, 1865, Cheyenne and Lakota warriors killed numerous soldiers including Lieutenant Caspar Collins. On the same day, more Indians attacked Sergeant Amos Custard and his small supply train a few miles to the west. In honor of Collins, the Army designated the post as Fort Casper, misspelling his name in the process. In 1888, the town of Casper, soon to be the county seat of Natrona County, also took Collins’s misspelled name.

Some of the earliest businesses in the county were cattle and sheep operations. Joseph Carey and his brother controlled much of the west side of the county including parts of what later became Casper. Joseph Carey later became a U.S. senator and Wyoming governor. Bryant B. Brooks, another land baron who invested in cattle and sheep, was also elected Wyoming governor. Texas rancher Gilbert Searight established the Goose Egg Ranch near Bessemer, west of Casper. The Goose Egg ranch house was a hotel, restaurant and possibly used as the setting for part of Owen Wister’s novel, הבתולה. Searight sold out to the Carey Brothers in time to avoid the horrible winter of 1886-1887.

Out in the Sweetwater country the biggest ranchers were Tom Sun, Bonaparte “Boney” Earnest, Albert and John Bothwell, and Tom and John Durbin. Perhaps the most notorious incident in that part of the county was the hanging of James Averell and Ellen Watson on July 20, 1889, by vigilantes Tom Sun, John Durbin, Albert Bothwell, Robert Conner, Robert Galbraith and Ernest McLean. A grand jury failed to bring charges against the men. Publicity, almost certainly engineered by the vigilantes, branded Watson as Cattle Kate, a notorious rustler, tarring her reputation until new research turned up the real story, clearing her name, in the 1990s.

In addition to the owners of large parcels of land were numerous smaller ranchers some raised cattle and somer raised sheep. Sheep began appearing on the ranges mostly in the northern and western parts of the county in the 1880s, but sheep ranching was not a big part of the economy until the 1890s. Many of the sheepmen were Irish immigrants and some of them, too, eventually controlled large acreages of land.

But as sheep numbers rose in the 1890s, and numbers of cattle gradually declined, tensions between cattlemen and sheep ranchers led to violence over who would get to use the open range. Particularly in northern Wyoming, some cattlemen tried to eliminate their competition, killing entire bands of sheep and sometimes sheepherders. In 1909, the peak year for sheep, there were around 6 million in Wyoming, and only about a seventh as many cattle. Cattle-sheep ratios were probably similar in Natrona County. In the early 1910s, tensions between cattle and sheep raisers finally began to decrease.

As towns sprang up in the late 1880s, residents began seeking a county government with the infant town of Casper at the center of this effort. In 1890, Territorial Governor Francis E. Warren signed legislation splitting Carbon County in two with the north half becoming Natrona County. Casper and Bessemer, ten miles farther up the North Platte, vied for the plum title of county seat. Bessemer got more votes, but the number was so much larger than the hamlet’s actual population that election officials declared the returns fraudulent, and Casper won the election, ensuring its survival and leading to Bessemer’s demise.

Casper in 1890 was hardly an upscale community. Most buildings were wood, but the addition of new government buildings constructed of sturdy brick led to reconstruction and expansion of business blocks in brick and stone. The Fremont, Elkhorn and Missouri Valley Railroad and later the Burlington Northern made the town into a supply and distribution hub. Other towns began to grow as ranching and oil discoveries drew people to the far reaches of the county.

Along with government and business infrastructure, houses, schools and churches made the towns good places to live and raise families. Newspapers competed aggressively for readers while detailing all of the comings and goings of residents and businessmen. Alfred Mokler, who arrived in 1897 to run the Natrona County Tribune, became an influential local opinion-maker. When he wrote his opinionated, but mostly factual History of Natrona County, Wyoming, 1888-1922 in 1923, he also became the official chronicler of the county’s past.

Little did people realize the immense changes that were coming their way when Cyrus Iba filed for the first oil lease in the county in the early 1880s. Beginning in the 1890s, scores of investors began to converge on Casper and by the turn of the century, test wells were common in the area. Mark Shannon created the Pennsylvania Oil and Gas Company in 1888 to exploit possible oil properties in the Wyoming fields.

Transportation problems and the need for a local refinery hampered early efforts, but soon Pennsylvania Oil and Gas built a refinery in Casper. French and Belgian investors also set up operations, but it was the Midwest Oil Company in 1910 that began the first really big development. John D. Rockefeller’s Standard Oil was a latecomer. By the end of the 1920s, he had bought out most of the competition.

Around the same time, federal funds first came to the county in a substantial way with the construction of Pathfinder Dam on the North Platte River in Fremont Canyon, near the southern border of Natrona County. The U.S. Reclamation Service built the dam to store water for irriagation. Freight and supplies were shipped 50 miles out from Casper by mule train. The dam was completed in 1911.

In the 1910s and 1920s, the Salt Creek oil patch at the northern end of Natrona County was the largest production field in the world. This drew thousands of workers and their families, most of the men veterans of World War I, to Casper and the small towns that cropped up in the oil district. Salt Creek (later renamed Midwest), Edgerton, Lavoye and Snyder were just a few of the towns that arose almost over night. Edgerton and Midwest were the only towns to survive.

The Great Depression arrived in most of the nation after the stock-market crash of 1929. But economic difficulties hit Wyoming’s oil industry years earlier, in 1926. As prices and demand dropped, Natrona County experienced its first energy bust, and many people left.

After President Franklin Roosevelt took office in 1933, New Deal programs brought much- needed money and jobs into the county. Civilian Conservation Corps workers helped build roads and ski slopes on Casper Mountain. Works Project Administration and Public Works Administration money contributed to the construction of a replica of Fort Casper on its original site, a new post office and federal building downtown and provided funds for Alcova Dam, a U.S. Bureau of Reclamation project 30 miles upstream on the North Platte.

World War II, which began for the United States on December 7, 1941, finally brought the country out of the Depression and took hundreds of thousands of young men and women off to war. The war also brought the Casper Army Air Base to what is now the Natrona County International Airport. The base provided jobs for locals and introduced flyers-in-training to Wyoming hospitality.

After the war, many veterans returned to the state. They started families, found jobs and readjusted to their postwar lives. Natrona County’s population grew by more than 30 percent, from 23,858 to 31,437, between 1940 and 1950. In the following decade, population increased another 57 percent, reaching 49,623.

This was the time of television, and growing families and towns. Casper College opened for its first students in 1945, and a decade later was building a modern campus south of town on “C” Hill. This two-year college offered returning veterans an opportunity to begin their college educations paid for by the G.I. Bill.

From 1945 into the early 1970s was an era of optimism. Modern oilmen Dave True, Neil McMurry, Fred Goodstein, Tom Stroock and John Wold all began or expanded their operations during this time. The economic boom allowed these men and others to make fortunes in oil, real estate, construction and ranching. Casper was also a center in these years for the uranium business with offices of companies operating mines in nearby Carbon and Fremont counties. In spite of the prosperity, the population grew slowly in the 1960s. The census of 1970 recorded an additional 1,641 people, bringing the total up just 3.3 percent to 51,264.

Casper continued as the region’s hub, offering retail, medical and other services. In Casper and other communities, town leaders used tax revenues to pave streets, build sewer systems and provide a good water supply. Veterans Administration loans assisted veterans in buying many new houses.

Recreation and entertainment added to the quality of life. Casper had a symphony, movie theaters and beginning in 1957, the Casper Troopers, a drum and bugle corps that competed nationally. Ski enthusiasts enjoyed fresh powder on a few small ski slopes on Casper Mountain. The largest was Hogadon Basin Ski Area, which opened in 1959, and is still in use today, operated by the City of Casper. Many people also took advantage of the recreational opportunities at Alcova and Pathfinder Reservoirs.

Some of the luster ended when an economic bust in 1973 marked the end of the age of refineries and big oil production in Natrona County. Increasingly, oil came from other parts of the world but new types of oil drilling as well as an emphasis on natural gas eventually revived the county’s economy. Producers started shipping petroleum out by pipeline. The 1980 census showed 20,592 more residents than in 1970, a 40 percent increase that brought the total population to 71,856.

The most recent era of Natrona County’s history, between 1980 and 2011, showed some significant changes. Another energy bust in the 1980s led many of the larger oil companies to close their Casper offices, and forced local producers to diversify. Population fell. In addition to drilling, supplying equipment and workers kept companies afloat. The drilling supply business picked up again in the 1990s, with a boom in coal-bed methane production in the Powder River Basin to the north and east.

Cultural organizations continued to evolve. The Nicolaysen Art Museum opened in the restored Mountain States Power or Casper Lumber building in 1987. The museum and the expanded Natrona County Library anchored the eastern end of the historic downtown.

Casper remained a regional service center as large retailers came to town, and the Natrona County Memorial Hospital became the Wyoming Medical Center, providing increasingly complex and professional medical care. Casper College established a partnership with the University of Wyoming to offer four-year degrees in Casper. Government, service and medical jobs formed the core of the county economy.

The Texaco Refinery shut down in 1982 and the Amoco Refinery in 1991. After Amoco was absorbed by British Petroleum, that company cooperated with Natrona County and the City of Casper to clean up the refinery site and develop a golf course, river walk and business park on the property, which opened in 2004.

After a population loss during the bust of the 1980s, the area numbers were again climbing in the beginning of the 21 st century. As the county turned 120 years old in 2010, there was a sense of optimism in Natrona County. The population was up again, to 75,450. A diverse economy, a second hospital, other new medical businesses and many cultural amenities boded well for the county’s future. The resilience of the people showed through all the years of boom and bust. From early days, Natrona County was not appreciated by everyone, but those hardy enough to stay during tough times held it dear.


צפו בסרטון: How to Build Deck Footings with QUIKRETE (יָנוּאָר 2022).